715

jag känner att det är dags nu. nu ska jag berätta, få ner i skrift. sånt som kändes i början av sommaren. sånt jag tänkt att jag ska skriva för att inte glömma och sånt jag tänkt att jag ska skriva just för att glömma. 
jag önskar att jag skrvit det då istället. för då hade det känts mer äkta, mer speciellt. nu är det bara ord och historier. sånt som ingen vet om det hänt. 
 
det började runt studenten. oviljan i att skriva. blockeringen. jag var på maddes student. det var så fint. hon är så fin. det var lite varmt men inte jätte. jag fick tårar i ögonen när den vackraste jag vet sprang ut. hon var så glad och så full och så jävla värd det. efter fyra år. så jävla värd det. jag skulle fixa en sista grej i stan och sen åka hem till maddes föräldrar och hjälpa dom att ställa iordning. blev istället uppraggad av två killar. adam, som madde legat med några gånger och francis som gick i amandas klass för länge länge sen. vi gick till systemet och shoppade loss och hamnade i en park och blev väldigt fulla. det var jättefin stämning. jag mådde sådär som bara student kan få en att må. kanske lite vemodig men mest bara löjligt glad. bubbel i magen av fuskchampagne och lycka. jag och adam gjorde high five på att vi var bukisar och sen hämtade jag upp madde på götaplatsen efter hennes flak. kramade på ellen och ellen och det gänget. madde ramlade framstupa över spårvagnsspåren och vi skrattade hela tiden. hon var kalaspackad och när vi kom hem till henne åt vi en massa mat och så kom lisa och amanda och det var så fint. allt var så fint. när madde åkte till studentfesten åkte jag och lisa och amanda och drack vin på stammisstället. jag och jacob gjorde dirty dancing-lyftet som vanligt och fick applåder. jag tror att jag åkte hem till martin efter det. sådär fylledräggigt som jag brukar. 
 
och några dagar senare tog han studenten. jag såg hanna karlsson på centralen och fick jätteont i magen. det gick över när jag träffade erik. vi stod med martins familj och det var så JÄVLA varmt den dagen. sådär svettfläcksvarmt. martin fick kramar och blommor och en engångskamera och anton och aron fick såpbubblor och sen åkte dom iväg på flaket. jag och erik gick till den enda lilla baren som finns i lerum och drack några öl. jag minns hur fint det satt i värmen och hur vi delade cigaretter för båda hade ju trots allt "slutat". och så delade vi hemligheter också. stora saker. efter några timmar kom daniel och hämtade oss och martin och vid det laget var han också kalasfull. var på mottagning. jag råkade presentera mig som kompis och inte flickvän hela tiden för jag glömde. stina kom. vi satt i solen och skrattade. jag och martin smög upp på hans rum och hade snabbt slarvigt sex medan alla gäster var där nere. och när alla skålade för honom i champagne log vi mot varandra för att bara vi visste att han hade kommit på min rygg bara fem minuter tidigare. jag kysste honom hejdå och gick till anton och åt tårta. jag och stina försökta vägleda honom till finare kläder (vi misslyckades) och sen kom även martin. antons bror körde dom in till stan. jag och stina fick skjuts en bit. tog bussen. jag gick av i stan och sprang och pussade på lovisa som fyllde år. efter det gick jag och träffade rebecka. det var såpass tidigt att det fortfarande var lite speciellt för oss. efter ett tag gick hennes kompis och hon och jag var kvar. var sådär som vi är. sen kom hela gänget från min klass. framåt natten åkte jag och joel och åt mat och sen hem. jag vet att jag hann ta bort mitt smink och nästan somna, sen kom martin. efter sin studentfest och så sov ni nära nära. på morgonen märkte vi att han hade tagit med sig en halväten hamburgare som han lagt på mitt golv. han åt den kall i min säng och jag älskade varje del av honom. 

avtryck;

vad du kallar dig;
kommer du tillbaka hit?

mailadress; (bara jag som ser)

hur du också en blogg?

det du vill säga;

Trackback
RSS 2.0