890

frankrike var fint. bra. jag drack en massa vin och läste en massa böcker och strosade i cannes och i nice och i antibes och tittade på orimliga miljardärsbåtar och skrattade med storebror och låg i solen och lyssnade på harry potter och åt god mat. kramade på farmor och farfar. sov länge. kom hem på natten på lördagen. var med karin på söndagen. jobbet på måndagen. emelie sa ju upp sig innan jag åkte. eftersom att hon hade en månads uppsägningstid var det ändå rätt lugnt. när jag kommer dit på måndag berättar hon att hon inte behövde gå på den utan att det var hennes sista dag. hon skulle vara kvar i repan lite under veckan, men det var det. alltså fick jag ju största chocken dirr när jag kom tillbaka att JAHA, nu ska jag sitta här själv. alltså hur illa jag än tyckt om emelie och sofia är det faan värre att sitta helt ensam. så sen dess har jag krigat själv. 
det finns dock ett plus. att visst är det tråkigt under själva arbetstiden, men folk har generellt varit snällare och trevligare mot mig sen emelie och sofia slutade. och det är ett plus. nu har det börjat en tjej som heter maria i repan för sommaren som är rätt trevlig. och det är ganska lagom. jag kan äta lunch med henne och hänga med henne på mina raster. det är okej. jobbet i sig är ju rätt kasst, men det är som det är. det är ju betydligt mer att göra nu när jag är ensam. på gott och ont. lite stressigt, men hellre det än att jag sitter och slöjobbar för att det inte finns något att göra. dessutom bokar jag fler möten nu när jag har mer material, vilket gör att mäklarna gillar mig.. 
tyvärr är det rätt dött nu under sommaren. dels för att mäklarna har semester, dels för att alla andra har semester och därför inte vill sälja sina bostäder just nu. men det är som det är. 
christoffer är jättesnäll och mailade till och med och frågade om jag ville äta lunch. synd bara att alla mäklare är så stressade att dom äter på tio minuter ståendes och sen måste springa iväg. (detta är inte ett skämt. monika sprang på rillen in i köket här om dagen, skjölde två (2) körsbär under kranen och sprang därifrån. det var hennes lunch.)
idag kom kontorschefen och sa att han ville ha ett möte med mig nästa vecka. undrar hur det blir. antingen säger han att han vill lägga ner mig avdelning = jag får gå. eller så säger han att dom ska anställa någon ny (hoppas!!). eller så vill han bara småprata. hm.
 

avtryck;

vad du kallar dig;
kommer du tillbaka hit?

mailadress; (bara jag som ser)

hur du också en blogg?

det du vill säga;

Trackback
RSS 2.0